środa, 27 lutego 2013

Mieć dziadka ułana i w "Torpedo"

Zdjęcie wykonał 28 maja 1939 roku Zakład Fotograficzny
 "Foto" H. Janowski, Bydgoszcz ul. Garbary 20 m 7

Przesyłam zdjęcia mojej babci i dziadka. Pierwsza osoba od strony prawej to pani z domu Zarzecka lub Zarzycka, zamieszkała w Bydgoszczy przy ul. Gdańskiej, żona komendanta policji, siostra działacza Armii Krajowej urodzonego w 1915 r. Jej rodzice przeprowadzili się na Gdańską z Kcyni. Podczas wojny zostali wywiezieni do obozu Auschwitz, gdzie ojciec zginął. Przed wybuchem wojny państwo Zarzeccy posiadali pralnię w Berlinie. W trakcie wojny Pani Zarzecka pracowała w Niemczech przy produkcji swetrów. Osoba pośrodku to moja babcia Katarzyna Brzezińska, która pełniła w owym gospodarstwie domowym rolę gosposi. - Katarzyna Prominska
 
 Z lewej moja babcia Katarzyna Brzezińska.
Ulica Gdańska
 
 Katarzyna Brzezińska. Ulica Gdańska.
Zdjęcie wykonano w zakładzie fotograficznym 
"Stanisław Springer"

Mój dziadek Florian Brzeziński. 
Prawdopodobnie w szkole ułanów w Chełmnie.
(informacja do sprawdzenia)
Rok 1935.
 
 Świadectwo ukończenia nauki Floriana Brzezińskiego
w rzemiośle kowalskim
Bydgoszcz dn. 3 marca 1934 roku

Zaświadczenie o wykonywaniu pracy przez Floriana Brzezińskiego 
w Fabryce Akcesoriów samochodowych i rowerowych 
"Torpedo". Bydgoszcz dn. 6 sierpnia 1935 roku.

2 komentarze:

  1. Widzę, że twój dziadek był kolegą mojego ojca. Mój ś.p. ojciec urodził się także w roku 1914 w Murowańcu i także uczył się zawodu kowala, tyle u pryncypała Tadeusza Kowalczewskiego. Oprócz identycznego świadectwa jako twoje mam w swych zbiorach także świadectwo złożenia egzaminu czeladniczego wystawione przez Izbę Rzemieślniczą w Poznaniu o numerze 2947 z roku 1934.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. W nawiązaniu do tego co napisałem powyżej chciałbym pokazać parę ujęć i zdjęć, które zamieściłem na youtube. Może kiedyś przyjdzie czas, by moje zbiory gdzieś opublikować:

    http://www.youtube.com/watch?v=472VUSUHZNg
    http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=TZJOBHg9N2E&NR=1
    http://www.youtube.com/watch?v=uVweRmq6TXw

    OdpowiedzUsuń